środa, 19 czerwca 2013

Postanowienia noworoczne - Planszówki Complete!

Nie minęło jeszcze pół roku a udało mi się zrealizować jedno z tegorocznych postanowień. Konkretniej chodzi o planszówki. Założyłam, że do końca roku zagram w 30 gier planszowych, z którymi nie miałam jeszcze dotąd styczności. Cel ten udało mi się zrealizować i już dopisuję do listy kolejne tytuły. Prawdę niesie stwierdzenie, że "im dalej w las, tym ciężej", stąd pomimo początkowego szybkiego postępu w tej dziedzinie, coraz trudniej jednego wieczora zagrać w więcej niż jedną nową grę. Ty bardziej, że nie wzbraniam się przed rozegraniem partii w znany mi już tytuł. Jednak niewątpliwą zasługę w tym osiągnięciu ma Cracow Game Initiative.

Z tej okazji oraz stukniętych 14tys. odsłon chcę przedstawić kilka tytułów, które najbardziej przypadły mi do gustu. Czujcie się ostrzeżeni.

grafika pożyczona z Dragonus.pl
Pupile Podziemi

To chyba jedyna z bardziej rozbudowanych gier, która podbiła moje serducho i z chęcią po nią sięgnę, gdy tylko znajdę chętnych w Alternatywach 4. Świetny klimat, super potworki, trochę kombinowania i oczywiście skojarzenie z Dungeon Keeper. Więcej do szczęścia nie potrzeba!

grafika pożyczona z Dragonus.pl
Rancho

Jak się okazuje jest to przeróbka gry Pana Profesora Borsuka, który stworzył grę Super Farmer. Gra sama w sobie jest bardzo prosta i niewymagająca. Miły przerywnik z częstym śmiechem i mnóstwem królików, które mnożą się jak... króliki, oczywiście! Jedyne co mi przeszkadza, to koń z przetrąconą szyją.

grafika pożyczona z Dragonus.pl
Wilk, koza i kapusta

A oto raczej mało znana gierka z gatunku tych dla dzieci. Oto mamy kilka łódek, którymi musimy przewieźć tytułowych bohaterów na pewną wyspę. Szkoda tylko, że każde z nich czeka tylko by zjeść drugie. Pomimo prostoty można się sporo uśmiać nawet w starszym gronie. Do tego też śliczne grafiki. Uwaga! Nie wskazane grać z osobą z fotograficzną pamięcią!

grafika pożyczona z Dragonus.pl
Nox

Czaszki na kartach Noxa są urocze. Podobnie jak ich imiona. Równie dobrze mogłyby być zastąpione przez kucyki czy też inne postacie. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet grając w tą prostą grę źle, można się przy niej świetnie bawić. Przeliczanie, kombinowanie, trochę przeszkadzania, trochę szczęścia i masa śmiechu. Naprawdę świetna gra imprezowa!

P.S. Jest jeszcze kilka tytułów z tej trzydziestki, które mi się spodobały, lecz nie tak bardzo jak te. Może je też później krótko opiszę.

P.S.2 Dragonus jest fajny i dlatego z niego pożyczam grafiki. Poza tym, że ma aktywny wkład w dostarczanie gier na spotkania Cracow Game Initiative.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz