Strony

środa, 11 czerwca 2025

Roll20 - Macro do generowania BNów w Dragonbane

 

Dziś mały hack na Roll20 - macro pod szybkie tworzenie BNów. Bo widzicie, ten wirtualny stół daje nam całkiem sporo możliwości pod tworzenie przydatnych narzędzi.

Co nam potrzeba?

Po pierwsze potrzebujemy stworzyć kilka Tabel rzutów (w moim przypadku 5). Żeby je stworzyć trzeba wejść na dany stół, w Kolekcje (ikonka przed zębatką "Moje ustawienia"). Tam znajdziemy sekcję Tabele rzutów.

Dajemy "+ Dodaj" i już możemy wpisywać poniższe wartości zgodnie z ich wagą.

Tabele

W kolejnych tabelach dajemy "+dodaj przedmiot" (mylące, wiem) i wpisujemy nazwę i wagę zgodnie z tym co poniżej:

Tabela: BN-1

nazwa

Waga

Człowiek

4

Nizołek

3

Krasnolud

2

Elf

1

Kaczor

1

Wilkolud

1

Tabela: BN-2

nazwa

Waga

Kobieta

1

Mężczyzna

1

 Tabela: BN-3

nazwa

Waga

Bard  Akrobacje 10,   Blefowanie 10,   Języki   obce 10,  Mity i legendy 12, Noże 8, Przekonywanie 10, Uniki 8, Występy 12

1

Kupiec Blefowanie 10, Czujność 10, Noże 8, Przekonywanie 12, Szukanie 8, Targowanie 12, Uniki 8, Zwinne palce 8

1

Łowca Akrobacje 10, Czujność 10, Łuki 12, Noże 10, Polowanie 12, Proce 8, Przetrwanie 10, Skradanie 10

1

Mag

1

Rycerz Jeździectwo 10,  Miecze 10,  Mity  i  legendy 8,  Młoty 10,   Przekonywanie 10,   Wiedza o bestiach 10,   Włócznie 10, Występy 8

1

Rzemieślnik  Bijatyka 10, Miecze 8, Młoty 8, Noże 8, Rzemiosło 12, Szukanie 10, Topory 8, Zwinne palce 10

1

Uczony  Czujność 8,  Języki  obce 12,  Leczenie 10,  Mity  i legendy 8, Przetrwanie 8, Szukanie 10, Uniki 8, Wiedza o bestiach 12

1

Wojownik  Bijatyka 12,  Kusze 10,  Łuki 10,  Miecze 10,  Młoty 10,  Topory 10, Uniki 12, Włócznie 10

1

Złodziej  Akrobacje 12, Blefowanie 10, Czujność 12, Noże 10,  Skradanie 10, Szukanie 10, Uniki 8, Zwinne palce 12

1

Żeglarz  Akrobacje 10,   Czujność 10,   Języki   obce 12,  Miecze 10, Noże 10, Pływanie 12, Polowanie 8, Żeglowanie 12

1

 

Tabela: BN-4

nazwa

Waga

Dojrzały

2

Młody

3

Stary

1

Tabela: BN-5

nazwa

Waga

Wrogi: Postać jest otwarcie wroga – przy  pierwszej okazji może zaatakować drużynę,  zdradzić ją, donieść władzom albo inaczej  jej zaszkodzić. Nie kiwnie dla bohaterów  palcem bez bardzo poważnego wynagrodzenia albo groźby.

1

Nieprzychylny: Postać  nie  ma  zamiaru  pomagać drużynie, o ile ma wybór i nie  obiecano jej naprawdę sporych pieniędzy.

2

Niechętny:  Ta osoba nie zamierza w nic się  angażować, o ile sama na tym nie skorzysta.

7

Neutralny:  Drużyna ani tego kogoś ziębi,  ani  grzeje.  Z  pewnością  BN  oczekuje  wynagrodzenia za pomoc albo udzielone informacje.

16

Pomocny:  Ta  postać  jest  po  stronie  bohaterów  i  pomoże,  być  może  za  nie- wielką opłatą, w zamian za przysługę albo  grzeczność.

7


Przychylny:  Ten osobnik naprawdę stara  się dla bohaterów. Proste zadania wykona  za darmo, a w zamian za uczciwą zapłatę  gotów jest nadstawić karku.

2

Przyjazny:  Postać wychodzi ze skóry, byle  pomóc  drużynie,  i  nie  oczekuje  niczego  w zamian.

1

 Osobiście odznaczam checkboxa "Gracze mogą rzucać przy stole?", bo nie chcę by rzucali.

Macro

Po wklepaniu tabel przyjdzie czas na macro. W tej samej sekcji Kolekcji, u góry mamy obszar "Makra". Dodajemy nowe, wpisujemy nazwę (ja nazwałam po prostu BN) i w polu Akcje wpiszcie co poniżej:

/w gm &{template:default}  {{name=BN}} {{[[t[BN-1]]] [[t[BN-2]]] [[t[BN-4]]]}} {{[[t[BN-5]]]}} {{SIŁ [[3d6]] KON (WT) [[3d6]] ZRC [[3d6]] INT [[3d6]] DET (SW) [[3d6]] CHA [[3d6]]}} {{[[t[BN-3]]]}}


Generalnie po zaznaczeniu na pasku makr "w pasku":














makro będzie widoczne pod awatarami:

Daje to fajną możliwość generowania BNów "w locie" bez przełączania się na sekcję Kolekcji.




Efekt

Po tym jak klikniecie na guzik "BN" (czy to z sekcji Kolekcji, czy z guzika umieszczonego "w pasku") dostaniecie na polu czatu np. taki efekt:


Miłego grania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz