środa, 13 lutego 2019

Savage Worlds Edycja Przygodowa

Już za kilka dni, bo 20.02.2019 roku wystartuje na wspieram.to kampania nowej edycji Savage Worlds Edycja Przygodowa. Co prawda mam poprzednią edycję, ale nowa kusi.

Oto kilka rzeczy, które z braku czasu na pisanie własnymi słowami pozwolę sobie skopiować z facebooka Gramel Books:

"zmiany z Edycji Przygodowej:
• Sztuczki i Próby woli zostały połączone i uproszczone. Chcesz sypnąć przeciwnikowi piaskiem w oczy albo skołować go z pomocą naukowego żargonu? Ty wybierasz umiejętność, nieprzyjaciel próbuje się oprzeć, a jeżeli nie zdoła, jest Zmylony albo Odsłonięty do końca swojej następnej akcji (a przebicie powoduje Szok!). Spróbujcie Trików, walcząc wspólnie przeciw potężnym wrogom, a przekonacie się o potędze pracy zespołowej!
• Chcesz pomóc przyjaciołom? Nowe zasady Wsparcia, które zastąpiły dawne testy wspomagane, pozwalają szybko i twórczo wykorzystać dowolną umiejętność, by poprawić szanse na sukces kolegi!
• Żegnaj, Charyzmo! Dotychczasowe działanie Charyzmy jest teraz bezpośrednim efektem Przewag i Zawad, dzięki czemu postaci są bardziej zróżnicowane, a stosowanie premii – jaśniejsze.
• Powtarzaj akcje! Poprzednie wersje zasad nie pozwalały wykonać tej samej akcji kilkukrotnie. Teraz możesz ją powtórzyć do trzech razy na rundę, stosując ujednolicone zasady „Wielu Akcji”. Chcesz rzucić dwa, a nawet trzy czary w turze? Nie krępuj się! Chcesz wygarnąć z blastera do trzech różnych kosmicznych zombie? Żaden problem!
• Nowe zasady Ognia Zaporowego ułatwiają, przyspieszają i zwiększają skuteczność przygwożdżenia przeciwników do ziemi.
Zupełnie nowe zasady Pościgu pozwalają wreszcie rozegrać każdy jego rodzaj, od gonitwy pieszo zatłoczonymi ulicami miasta do gwiezdnej bitwy z udziałem ogromnych okrętów.
• Nowe zasady mocy dają więcej kontroli nad rzucaniem czarów i montowaniem niesamowitych urządzeń. Sam zdecyduj, na ile osób zadziała czar i czy sojusznicy, który znaleźli się w zasięgu ognistej eksplozji ucierpią od niej, czy nie.
• Fuksy mogą więcej, gdyż nie tylko pozwalają przerzucić nieudany rzut czy negować Szok albo Rany, ale także pozwalają dobrać nową Kartę Akcji, odzyskać Punkty Mocy, przerzucić obrażenia, a najważniejsze – wpłynąć na sesję, gdyż na przykład użycie Fuksa pozwoli na uzyskanie pomocy od Mistrza Gry, uzyskać przydatny przedmiot, a nawet wpłynąć na NPCa.

A do tego mnóstwo drobnych, ale ważnych zmian we wszystkim: Przewagach, Zawadach, Obciążeniu, sprzęcie, mocach, Zasadach Światów i tak dalej!
Wszystkie zmiany – opisane wyżej i niezliczone drobne poprawki – powodują, że gra jest szybsza i bardziej grywalna. Zasady stały się dzięki nim spójniejsze i łatwiejsze do opanowania. Jednocześnie zmiany nie powodują, że stare podręczniki tracą ważność! Wprawdzie wydane wcześniej światy i przygody mogą wymagać poprawek tu i tam, mówimy tylko o drobnych zmianach, jak zastąpienie jednej umiejętności – inną.
Możecie śmiało uznać, że wszystkie wydane podręczniki są w pełni kompatybilne z nową edycją, a ewentualne poprawki z łatwością zastosujecie sami, poświęcając na to kilkanaście minut."



No to czas pokazać, ze nie tylko Zew Cthulhu zbiera hajsy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz