Już za kilka dni, bo 20.02.2019 roku wystartuje na wspieram.to kampania nowej edycji Savage Worlds Edycja Przygodowa. Co prawda mam poprzednią edycję, ale nowa kusi.
Oto kilka rzeczy, które z braku czasu na pisanie własnymi słowami pozwolę sobie skopiować z facebooka Gramel Books:
"zmiany z Edycji Przygodowej:
• Sztuczki i Próby woli zostały połączone i uproszczone. Chcesz sypnąć przeciwnikowi piaskiem w oczy albo skołować go z pomocą naukowego żargonu? Ty wybierasz umiejętność, nieprzyjaciel próbuje się oprzeć, a jeżeli nie zdoła, jest Zmylony albo Odsłonięty do końca swojej następnej akcji (a przebicie powoduje Szok!). Spróbujcie Trików, walcząc wspólnie przeciw potężnym wrogom, a przekonacie się o potędze pracy zespołowej!
• Chcesz pomóc przyjaciołom? Nowe zasady Wsparcia, które zastąpiły dawne testy wspomagane, pozwalają szybko i twórczo wykorzystać dowolną umiejętność, by poprawić szanse na sukces kolegi!
• Żegnaj, Charyzmo! Dotychczasowe działanie Charyzmy jest teraz bezpośrednim efektem Przewag i Zawad, dzięki czemu postaci są bardziej zróżnicowane, a stosowanie premii – jaśniejsze.
• Powtarzaj akcje! Poprzednie wersje zasad nie pozwalały wykonać tej samej akcji kilkukrotnie. Teraz możesz ją powtórzyć do trzech razy na rundę, stosując ujednolicone zasady „Wielu Akcji”. Chcesz rzucić dwa, a nawet trzy czary w turze? Nie krępuj się! Chcesz wygarnąć z blastera do trzech różnych kosmicznych zombie? Żaden problem!
• Nowe zasady Ognia Zaporowego ułatwiają, przyspieszają i zwiększają skuteczność przygwożdżenia przeciwników do ziemi.
Zupełnie nowe zasady Pościgu pozwalają wreszcie rozegrać każdy jego rodzaj, od gonitwy pieszo zatłoczonymi ulicami miasta do gwiezdnej bitwy z udziałem ogromnych okrętów.
• Nowe zasady mocy dają więcej kontroli nad rzucaniem czarów i montowaniem niesamowitych urządzeń. Sam zdecyduj, na ile osób zadziała czar i czy sojusznicy, który znaleźli się w zasięgu ognistej eksplozji ucierpią od niej, czy nie.
• Fuksy mogą więcej, gdyż nie tylko pozwalają przerzucić nieudany rzut czy negować Szok albo Rany, ale także pozwalają dobrać nową Kartę Akcji, odzyskać Punkty Mocy, przerzucić obrażenia, a najważniejsze – wpłynąć na sesję, gdyż na przykład użycie Fuksa pozwoli na uzyskanie pomocy od Mistrza Gry, uzyskać przydatny przedmiot, a nawet wpłynąć na NPCa.
A do tego mnóstwo drobnych, ale ważnych zmian we wszystkim: Przewagach, Zawadach, Obciążeniu, sprzęcie, mocach, Zasadach Światów i tak dalej!
Wszystkie zmiany – opisane wyżej i niezliczone drobne poprawki – powodują, że gra jest szybsza i bardziej grywalna. Zasady stały się dzięki nim spójniejsze i łatwiejsze do opanowania. Jednocześnie zmiany nie powodują, że stare podręczniki tracą ważność! Wprawdzie wydane wcześniej światy i przygody mogą wymagać poprawek tu i tam, mówimy tylko o drobnych zmianach, jak zastąpienie jednej umiejętności – inną.
Możecie śmiało uznać, że wszystkie wydane podręczniki są w pełni kompatybilne z nową edycją, a ewentualne poprawki z łatwością zastosujecie sami, poświęcając na to kilkanaście minut."
No to czas pokazać, ze nie tylko Zew Cthulhu zbiera hajsy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz