wtorek, 6 września 2011

Klanarchia: Omam w notatkach #1

Dawno już nic nie pisałam, ale czas to zmienić. Jako, że zaczynam wraz z nowymi osobami ponownie grać w Klanarchię i to w Omamie, więc postanowiłam upublicznić również moje notatki na temat miasta.  Nie będą one dokładne, zapewne większość stwierdzi, że szczątkowe, lecz co raz będę wgłębiać w kolejne problemy związane z miastem. Być może potem pozbieram to wszystko do kupy, uzupełnię i powstanie z tego mini-dodatek. Jeśli chodzi o dokładniejsze opisy lokacji, to można je znaleźć w podręczniku.


OMAM - dzielnice


Miasto składa się z kilku dzielnic - zaczynając od najbiedniejszej i najbardziej dla wszystkich dostępnej:

- Port - jest chyba najrozleglejszą dzielnicą ciągnącą się zarówno w fiordach, jak i jaskiniach wewnątrz góry, w której został wyrzeźbiony Omam; znajdują się tu również najpodlejsze domostwa,

- 1. Dzielnica: Wielki Targ - jest pod opieką hanzyckiego rodu Viscontich, rozłożona na półce skalnej; wewnątrz góry położone są magazyny i składy,

Z 1. Dzielnicy można się również dostać do Domu Chwały. Aby się do niego dostać należy przejść tysiąc stopni i już w ten sposób uszanować pamięć egzarchów i przodków.

-2. Dzielnica - znajduje się w niej Arena i Świetlista Fontanna, jeśli chodzi o najbardziej znane lokalizacje; zamieszkują tu również średniozamożni mieszkańcy Omamu, którzy przebywają w mieście dłuższy lub krótszy czas,

- 3. Dzielnica - jeśli ktoś chce odwiedzić sławną Bibliotekę, Laboratoria Alchemików, Szkołę Sędziów, lub Muzeum Starożytnych, musi wejść wewnątrz góry w tej właśnie dzielnicy. Tutaj również znajdują się Stajnie Gryfów należących do Kirasjerów Omamu oraz mieszkania najbogatszych i najpotężniejszych mieszkańców miasta (znajdują się one na zewnątrz góry na półce skalnej).

Katedra Porządku jest jakby dzielnicą samą w sobie, do której można dostać się tylko z 3. Dzielnicy. Wewnątrz Katedry znajdują się sale sądowe oraz Szkoła Justycjariuszy. Stacjonują tu również siły zbrojne Omamu, okultyści i inkwizytorzy.

Natomiast w Podniebnej Katedrze mieszkają wraz z rodzinami członkowie Wielkiej Rady. W jej najwyższej komnacie, pod okrągłą kopułą podejmują decyzje, od których zależeć może los niejednego życia członków Unii Omamu.

FURTKI DO OMAMU


Są 4 furtki, które prowadzą bezpośrednio do Omamu i znajdują się one w największych miastach Unii, a mianowicie:
- Orle Gniazdo - jest to soldacki obóz warowny,
- Deszber w Zrębach,
- Zajazd na Lodowym Pustkowiu,
- Monastyr na zboczy Czeluście.

Jednak samo wejście nie jest takie proste. Miejsce, gdzie dokładnie znajduje się furtka, jest znane wąskiemu gronu osób, a nawet jeśli już się przy niej znajdziemy musimy okazać referencje od szanowanych członków Wolnych Rodzin, wyjawić swoje pochodzenie i poddać się przeszukaniu zarówno po jednej i drugiej stronie furtki. Wówczas dostajemy czasowy kwaterunek i przepustkę. Natomiast, ci, którym udało się uzyskać stały pobyt w mieście z dumą noszą glejt.

Z racji tego, iż w Omamie jest port, musi być również możliwość dopłynięcia do miasta fiordami. Jednak najczęściej można się zaokrętować na statku do Omamu w Armadzie, gdzie podobnie jak w przypadku furtek, należy dopełnić wszystkich formalności, a następnie wypływa się na pełne morze, gdzie Zaklinacze Bestii przywołują ogromne węże morskie. Następnie statek jest holowany przez bestię do samego Omamu. Gdy na horyzoncie pojawiają się fiordy Gór Obręczy załoga musi zejść pod pokład i już tylko bestie prowadzą dany statek. W fiordach króluje gęsta mgła, która oblepia statki niczym lepka wata. Po wielu godzinach pasażerowie docierają w końcu do Strażnicy, gdzie wszyscy są legitymowani i otrzymują pozwolenie ważne do następnego przystanku. Ta sama procedura powtarzana jest w drugiej Strażnicy i na przedmieściach Portu, gdzie wita statek oddział kirasjerów i dostaje się przepustkę i zakwaterowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz