piątek, 29 sierpnia 2014

Statystyki broni - narzekania, narzekania

Nie tak dawno miałam przyjemność czytać "Adventures!", które reklamowane jest jako erpeg, którego zasady zmieściły się na dwóch stronach A4. Wśród dosyć prostych zasad znalazła się tabela ze statystykami różnorakiej broni (i to całkiem szczegółowymi). A ja się pytam - po co? Przecież miało być prosto.

piątek, 22 sierpnia 2014

Eden: It's an Endless World! - recenzja czy coś w tym stylu


Kiedy w 2002 roku zaczął wychodzić "Eden...", Egmont wydawał sporo tytułów. Można nawet stwierdzić, że był w rozkwicie, jeśli chodzi o wydawanie mang. A konkretna przyciągała do siebie ciekawą okładką (której nie udało się Egmontowi zepsuć), ładną i dokładną kreską, która bardziej przypominała w tamtym czasie europejską niż japońską oraz konkretną, brutalną fabułą.

środa, 20 sierpnia 2014

Biały Orzeł #1-#7 - łapanie wątków i postaci

Ten wpis jest moim opracowaniem uniwersum Białego Orła, czyli trochę o postaciach, ich wzajemnych relacjach, domysłów i wszelkich skojarzeń, które ujawniły się Narmo podczas kolejnego czytania zeszytów. Także jeśli nie czytaliście Białego Orła - nie czytajcie, bo mogę Wam popsuć zabawę!

Czujcie się ostrzeżeni!

środa, 13 sierpnia 2014

Spiżowy Omam - szkic scenariusza

Spiżowy Omam to szkic scenariusza, który stworzyłam do Klanarchii dla swoich graczy. Na jego podstawie rozegraliśmy krótką kampanię (co nie szkodzi, by rozegrać go jako jedną dłuższą przygodę). U mnie w drużynie byli: assasyn, technomanta, siepaczka i z doskoku rzecznik rodu. Nie ma problemu, by przygodę dostosować do innych archetypów.

poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Berserk in coming

Wielce ucieszyła mnie ta wiadomość! Otóż Berserk w końcu zostanie wydany po polsku! Czemu się tak zachwycam? Bo jest to bardzo dobra seria dark fantasy. Sporo z niej można ściągnąć np. do Klanarchii (ja osobiście garściami czerpałam inspiracje). Seria ta jest specyficznie narysowana, co potęguje jest klimat panującego mroku. Do tego dorzućmy ciekawą fabułę, zaczętą od mocnego kopa. Po chwili przechodzi ona w wydawać by się mogło delikatne fantasy. Jednak zbieg wszystkich, czasem i drobnych wypadków przeistacza sielankę w piekło na ziemi.

środa, 6 sierpnia 2014

Postępy prac nad grą

Przebąkuję i przebąkuję o tej mojej grze, więc może coś więcej tym razem o niej? Tym bardziej, że zjada mi lwią cześć wolnego czasu.

Postępy

Postępy są. Gra jest karciana. Skład talii wielokrotnie przetestowany i ustalony ostatecznie. Walka o grafiki trwała prawie pół roku (a może więcej?). Teraz składają się w ładne karty i wyłapuję błędy, które pójdą do poprawki do graficzki. Mam nadzieję, że pójdą jej one szybciej i komp znowu nie wyląduje jej w serwisie.

Tekst instrukcji przeredagowuje się i miejmy nadzieję, że mniej w nim będzie błędów niż po ostatnich poprawkach. Przy okazji - instrukcja ma mieć jakieś 4 strony, więc jak widać powinno być prosto.

Przepychanki na linii ja-wydawnictwo można skomentować bardzo prosto - dwa osły się uparły i odpuścić nie chcą. Bywa ciężko, czasem łatwo. Ale raczej miło, bo się nie widujemy za często, chyba, że próbuję coś pośpieszyć.

Akcja ma ruszyć we wrześniu. Miejmy nadzieję, że się nie przesunie za bardzo. Prototyp z gotowymi grafikami również ma trafić w moje łapki już niedługo. Na razie wyłapuję błędy i czekam na odzew.