niedziela, 23 grudnia 2012

Interior #7

Och, nie mam dziś natchnienia do wzniosłych przemów, więc powiem jasno - NOWY INTERIOR JUŻ JEST. I jest gotowy do ściągnięcia.

do pobrania stąd

wtorek, 11 grudnia 2012

Berserk: Golden Age I

Dawno, dawno temu miałam niewątpliwą przyjemność trafić na pewien konwent, a mianowicie Dojicon, na którym to pierwszy raz natknęłam się na Berserka. Te kilka odcinków puszczonych na sali kinowej dały takiego kopa, że człowiek dogrzebał się do całego anime (a były to czasy, gdy internet miało niewiele osób). Ba! Obejrzało się nawet, gdy jeden z odcinków nie miał chociażby angielskich napisów (tak, to były też czasy, gdy polskich napisów to było ze świecą szukać). Bo wtedy akurat była dostępna jedynie wersja w oryginalnym, japońskim dubbingiem.

czwartek, 6 grudnia 2012

Mechanika skreślankowa


Kolejnym stopniem ewolucji pomysłu na mechanikę było zastąpienie kolorków skreślanką... Krateczki na karcie postaci odpowiadające kolejnym umiejętnościom miałby być w różnym stopniu przekreślone, co odpowiadałoby stopniom trudności. Skreślanka ma kilka plusów w porównaniu do kolorków - np. można szybko wprowadzać zmiany (pod warunkiem skreślania kratek ołówkiem).

wtorek, 4 grudnia 2012

Mechanika kolorkowa

Tak, narzekałam ostatnio na mechanikę. Narzekałam, bo ostatnio mocno mi siedzi pomysł na swoją. Pomysł  ewoluuje i pewnie w ostatecznym rozrachunku powstanie coś innego niż było na początku. Mam tylko nadzieję, że uda się utrzymać podstawowe założenia.

niedziela, 2 grudnia 2012

Problemy mechanik - powergaming wpisany w regułę

Z zasady mechanika ma za zadanie pomagać nam w opisaniu naszej postaci i jej możliwości. Testy na niej oparte odpowiadać mają naszym umiejętnościom i łutowy szczęścia. Jedna mechaniki radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej. Każda natomiast ma problem powergamingu.